Veelgestelde vragen ParkStart
Is er ook een app in de appstore?
ParkStart kunt u alleen via internet benaderen, bijvoorbeeld via de button Inloggen ParkStart op de homepage. U kunt ParkStart opslaan bij uw favorieten zodat u ParkStart altijd gemakkelijk kunt vinden.
U kunt de link ook op het beginscherm van uw mobiel zetten, via een snelkoppeling. Kijk bij “Hoe gebruikt u ParkStart” als u hier hulp bij nodig heeft.
Ik krijg geen activatiemail, wat kan ik doen?
Er kan inderdaad vertraging zitten tussen het moment waarop u klikt op de link en uw e-mailadres invoert en de ontvangst van de bevestigingsmail. Dit kan 15 minuten duren. Als u in de tussentijd opnieuw gaat invoeren en klikken, dan krijgt u een error. We vragen uw geduld.
De link in de activatiemail werkt niet
Dit kan te maken hebben met de instelling in uw mail waardoor u niet op de link kunt klikken. De link wordt in uw mail dan omgezet naar een 'platte tekst' waar u niet op kunt klikken. Ons advies is: kopieer de link en plak deze in uw browser.
Mijn account is geblokkeerd
Uw account wordt na 3x fout inloggen geblokkeerd. Neem contact met ons op via 033-2473000 of via info.zandvoort@parkeerservice.nl. We helpen u graag verder.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Ga naar het inlogscherm van ParkStart en klik onderaan op Wachtwoord vergeten. U wordt doorgelinkt naar de wachtwoordherstelpagina.
Ik krijg een foutmelding bij het inloggen
- Krijgt u de melding: “U bent niet goed uitgelogd; u kunt één keer ingelogd zijn. Na 7 minuten kunt u weer opnieuw inloggen.”
Dit gebeurt als u nog een sessie open had staan en probeert opnieuw in te loggen vanaf hetzelfde of een ander apparaat. - Er kunnen geen 2 personen tegelijkertijd van ParkStart gebruik maken.
- Onze tip: Log na iedere actie weer uit. Als u niet zelf uitlogt, wordt u automatisch na 7 minuten uitgelogd. U kunt daarna altijd weer inloggen. U vindt de uitlogknop in het hamburgermenu.
- Krijgt u de melding: “Error: Ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord.”?
Controleer goed of u de inloggegevens correct heeft ingevoerd.
Controleer goed of u bent ingelogd in de ParkStartomgeving van uw eigen gemeente.
Kenteken van mijn bewonersvergunning wijzigen
In ParkStart kunt u geen kenteken wijzigen op uw bewonersvergunning. Dit gaat via het E-loket of een wijzigingsformulier op de homepage van deze website. Een kentekenwijziging wordt door ons gecontroleerd (staat het kenteken op naam van de vergunninghouder). Dit proces verloopt volgens de voorwaarden van de vergunning.
Is er een overzicht van mijn oude parkeeracties?
Ja, in het ParkStart-menu ziet u bij Historie uw parkeersessies terug vanaf de datum die u aangeeft.
Waarom is mijn bezoekersregeling 50 jaar geldig?
Uw bezoekersregeling hoeft niet ieder jaar verlengd te worden. Maar omdat een vergunning toch een einddatum moet hebben, staat deze op 50 jaar.